Sydhavsøernes-frugtfestival-begge-sider-mockup

Sydhavsøernes Frugtfestival

Opgaven lyder: hvordan får man unge fra storbyen til at interessere sig for en frugtfestival på Lolland? Mit svar er at skabe en autentisk madoplevelse med en velkendt kok og gøre det så nemt som mulig for den nye målgruppe at komme ned til festivallen. Løsningen omfatter logo og visuel identitet, illustrationer, promotion video, webdesign, socialmedia posts og ikke mindst festivalarmebånd og menukort.

Se videoen her

logoarmbåndsydhavsoernes_frugtfestival_platage_middag_illustration

 

Karakterer

Skitser af karakterer og udvikling af illustrativ og typografisk stil.

Video-brainstorm

Brainstorm til indhold i video-spot. Madoplevelsen, nem transportmulighed og ikke mindst stemningen skal kommunikeres så klart som muligt.

Storyboard

Storyboard til videospot. Beskrivelse af lyd og billede.

Spørge-metoden

Idégenerering ved hjælp af “spørgemetoden” som går ud på at stille så mange spørgsmål som muligt, de skal helst være fjollede, absurde og ulogiske. Det får den kreative del af hjernen igang.

sociale-medier-retninger

Brainstorm og idéudvikling til indhold af social media-posts.

Logo-skitse

Tidlig skitse til logo. Det skal være håndlavet og traditionelt men ungt.

Krydsmetoden

Idégenerering ved hjælp af “krydsmetoden” hvor man tegner ideer der har med to emner at gøre og derefter sætter billeder fra hver af de to generede lister sammen. Dette skaber nye sammenhænge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>